De rechtszaak van de eerste groep van boze KPN-klanten die dachten dat ze glasvezel hadden, komt op 14 maart voor de rechter.
Zo’n 2000 abonnees eisen via de rechter duizenden euro’s per persoon terug van telecombedrijf KPN. Zij voelen zich bedrogen omdat ze allemaal een glasvezelverbinding hadden besteld, maar in werkelijkheid een adsl-lijn kregen.
De boze KPN-klanten worden bijgestaan door advocaat Chizkija Loonstein van advocatenkantoor Loonstein. Zij slepen KPN voor de rechter omdat een eerdere poging om te komen tot uitbetaling van een schadevergoeding op niets uitliep, schrijft de Telegraaf maandag.
De rechtszaak wordt echter opgesplitst in groepen omdat zich in totaal 20.000 klanten zouden hebben aangemeld. De schadeclaims kunnen per abonnee oplopen tot zeker vierduizend euro, aldus Loonstein. “KPN heeft iets aan mensen verkocht dat nooit geleverd is, en dat telt met abonnementskosten van soms 85 euro per maand wel flink op”, zo zegt de advocaat in de krant.
Geef een reactie