Nieuws

Irritatie na besluit KPN tot behoud XS4ALL-merk

Het actiecomité ‘XS4ALL moet blijven’ is zeer teleurgesteld dat KPN de integratie van XS4ALL met KPN doorzet en toch de naam XS4ALL laat bestaan. De groep boze XS4ALL-gebruikers vindt dat klanten een rad voor ogen wordt gedraaid.

KPN besloot dinsdag om de naam XS4ALL toch nog te behouden voor bestaande XS4ALL-klanten. Achter de schermen worden echter tal van zaken al geïntegreerd. Per 1 maart zullen ook alle medewerkers overgaan naar KPN, omdat XS4ALL als bedrijf wordt opgeheven.

Het actiecomité vindt de keuze van KPN heel teleurstellend. “Het is typerend dat KPN denkt dat klanten blij zullen zijn dat de merknaam XS4ALL nog blijft. Door de merknaam voorlopig te laten bestaan, en tegelijkertijd het bedrijf als entiteit op te heffen en achter de schermen te starten met de integratie van techniek, wordt XS4ALL verder uitgehold en verwordt het tot niet meer dan een label. Het gaat natuurlijk niet om de naam, maar om alles waar XS4ALL voor staat, en na een jaar actievoeren en gesprekken zouden ze dit ondertussen toch moeten weten.”

Ook de medewerkers van XS4ALL zijn niet onder de indruk. “Dit gaat niet heel veel opleveren”, zegt Daan Willems, voorzitter van de ondernemingsraad tegenover de NOS. Willems roept de leiding op niet te kiezen voor een compromis, maar om echt het plan af te blazen.

Een jaar geleden besloot KPN het merk XS4ALL samen met Telfort en Yes Telecom op te heffen. Het idee was toen om alles onder de naam van KPN verder te laten gaan. Dit stuitte op verzet bij medewerkers en klanten van XS4ALL.

foto: Mieke Gerritzen

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.