Nieuws

Klachten over verkoopmethode van Vodafone

Vodafone-KassaNa eerdere klachten over de verkoop van glasvezelabonnementen van KPN, lijkt het erop dat mensen zich onbewust onder onduidelijke voorwaarden hebben ingeschreven op een glasvezelabonnement van Vodafone.

Dat bleek afgelopen zaterdag in de tv-uitzending van het consumentenprogramma Kassa. Nadat eerder KPN op de vingers werd getikt wegens het verkopen van glasvezelinternet terwijl er eigenlijk adsl werd aangelegd, klinken er nu klachten over Vodafone. Twee klanten reageerden boos in de tv-uitzending.

Een van de twee tekende bij een verkoper aan de deur een contract voor glasvezel van Vodafone. De klant moest alleen van november 2011 wachten totdat de verbinding er in Zevenaar lag. Toen in februari van dit jaar eindelijk de glasvezelaansluiting is gemaakt, kan de klant geen nummer behouden, is er geen gratis overstapservice en zit ze wel aan een jaarabonnement vast.

Een andere klant in Beuningen beweert in de uitzending dat zij niet eens wist dat ze tekende voor een internetabonnement bij Vodafone. Ook toen zij erover belde was ze géén klant bij Vodafone, volgens de klantenservice. Eind februari werd een installatiepakket geleverd. Huiskamp is wél klant en moet dat van Vodafone minstens een jaar blijven en dus betalen, aldus Kassa.

Volgens het consumentenprogramma heeft een klant bij verkoop via colportage recht hebben op acht dagen bedenktijd. Volgens Vodafone ging die bedenktijd in na het tekenen van het contract en het ontvangen van een bevestigingsmail (in 2011 dus), terwijl de verbinding pas in 2013 werd opgeleverd.

Volgens Vodafone zijn de valse beloften van verkopers geen reden om het contract te ontbinden. Klanten moeten hun abonnement gewoon een jaar behouden. Er is immers geïnvesteerd in het dure glasvezelnetwerk en dat geld moet terugverdiend worden.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.