KPN-klachten, Nieuws

KPN belooft oplossing voor ernstige glasvezelproblemen

KPN gaat de problemen die een deel van de klanten met zijn glasvezelabonnement heeft, op korte termijn helpen. Die toezegging deed het telecombedrijf maandagavond in het tv-programma Radar.

In de studio zat een aantal klanten die al lange tijd worstelen met storingen of met hun niet-werkende KPN glasvezelverbinding. “Dit zijn heel schrijnende gevallen”, erkende Hans Koeleman, directeur Corporate Communicatie bij KPN, in het programma.

Volgens Koeleman is er bij KPN een nieuw team gevormd dat de problemen bij glasvezelklanten snel moet aanpakken. De woordvoerder erkende tevens dat dit serviceteam eigenlijk veel te laat komt. “We hebben vorig jaar 90.000 huishoudens op glasvezel aangesloten en in sommige gevallen gaat dat niet goed. De dienst groeit heel hard en daar moeten we de dienstverlening op aanpassen.” Hij bood namens KPN zijn verontschuldigingen aan wegens de slechte service.

Dat klanten lange tijd aan de telefoon moeten blijven hangen en slecht geholpen worden, kwam niet als een verrassing voor hem. “Het servicenummer is sinds enige tijd geleden 24 uur per dag bereikbaar en volledig gratis. Dat heeft geleid tot veel meer telefoontjes dan we hadden verwacht.”

Volgens Koeleman zal het telecombedrijf er alles aan doen om de klachten snel op te lossen. Schadeclaims van klanten die door de gebrekkige service geld of klanten zijn misgelopen, worden per geval beoordeeld, zo zei hij.

Dagvaarden
In de studio zat ook advocaat mr. Herman Loonstein, zelf een gedupeerde KPN-klant. Hij heeft KPN gedagvaard om een goede verbinding te krijgen van KPN. Die zaak is onalngs door KPN geschikt. Loonstein heeft waarschijnlijk een onbekend bedrag van KPN gekregen als schadevergoeding. Zijn zoon Sruli Loonstein behandelt klachten van andere ontevreden KPN glasvezel-klanten.

  1. KPN is echt een grote ramp. Ook wij hebben ingetekend voor glasvezel doch nog voor het er ligt hebben we grote problemen. Momenteel hebben we nog adsl maar begin maart 2013 komen ze met de glasvezel.
    Wij zijn sinds 2/7/12 klant geworden bij KPN.
    Het begon eigenlijk met het tekenen van het abonnement. Als we intekende voor glasvezel dan kregen we van KPN het snelste internet plus abonnement (Primium 80MB/sec) en een korting van 25 euro per maand.
    We hebben NOOIT die snelheid gehaald! Geen 80,70,60,50,40,30mb soms 20mb dan weer 10mb…..enz.
    Omdat de snelheid van het internet zo laag was werkt de tv natuurlijk ook niet hoe het zou moeten zijn.
    Doorspoelen ging niet of de tv zat vast, pauzeren ging niet want dan blokkeerde de boel, tv kijken en op internet ging ook niet dan blokkeerde de boel weer. Zo ging het maar door. Ze hebben de experiabox vervangen door een experiabox V8—-> geen resultaat.
    Allebei de TV ontvangers vervangen—-> geen resultaat.
    Ik had zo’n draadloze set gekocht van KPN om het internet via het stopcontact te laten gaan, doch de eerste monteur zei dat deze toestellen heel onstabiel waren dus, hup afvoeren die handel maar we hadden die setjes wel gekocht hup 80 euro in de prullebak.
    De problemen stapelen zich op, draadloos internet heel onstabiel niet mee te werken dus terug een draad getrokken naar mijn laptop, internet super onstabiel.
    Weer gebeld naar de klantendienst van KPN voor de 20ste keer! Ze zijn allemaal wel super vriendelijke bij de klantendienst, ze gingen het allemaal nakijken doch veel bla bla bla!
    Ik kon maar verder spoelen met mijn tv tot 16x met vertraging wou ik sneller zat deze muur vast.
    KPN doet een update van de tv ontvangers en nu kan ik 64X terug en verder spoelen, doch internet nog steeds onstabiel niet mee te werken, valt steeds uit.
    Kan ook ni naar de klantendienst bellen want alles gaan via internet.
    Van zodra het internet het weer doet bel ik naar de klantendienst en er komt voor de 2de keer een monteur.
    Deze ging op vrijdag komen, ik neem een dag vakantie doch de technieker komt niet maar komt de dag later (zaterdag). Heb voor niks een dag vakantie genomen!!!
    Deze vervangt de experiabox V8 voor de 2de keer. Ook vervangt hij het Y kabeltje. Hij bemerkt dat één van de 2 lijnen die bij mij binnenkomen veel te zwak is. Hij meet de lijn en zegt dat er een lasploeg moet komen om de straat open te maken en de kabel te herstellen. We zijn dus zaterdag,
    de boel is vervangen, gisteren maandag rond 22h zet ik ff de tv op pauze om een glasje drinken te halen, alles vast. Roze kleur beeld op mijn tv! Ik bel naar de klantendienst en na 45 minuten aan de telefoon te hangen krijg ik iemand aan de lijn welke zegt dat het probleem bij KPN gekend is en dat het wachten is op een lasploeg. Ik zeg hem:”Ze moeten de straat open gooien omdat er van de centrale van KPN naar mijn woning een kabel is die geen goed signaal geeft welke de storing waarschijnlijk veroorzaakt van het traag internet”. Ik vraag hem wanneer ze eindelijke gaan komen om dit op te lossen , antwoord KPN: dat weten we niet dat is een andere dienst van KPN —-> buiten firma!

    Dus dit hebben ze allemaal gedaan: monteur gestuurd deze checkt de lijn en trekt kabels en verwijderd mijn 3 draadloze kpn adapters, (80euro gekocht waardeloze troep staat op zolder), sluit 2 ADSL lijnen aan, NU MOET het werken tegen super snelheid, heeft 1 dag snel gewerkt, internet blijft traag, tv werkt niet goed.—> geen resultaat
    Trekt om de 2 dagen de experiabox van de stroom —>geen resultaat
    3 keer tv ontvangers vervangen door KPN —-> geen resultaat
    Nieuwe update van de software op deze 3 nieuwe tv ontvangers—-> geen resultaat
    Om de 2 dagen naar de klantendienst bellen doen ze wat testen op de adsl lijnen , ze verhogen de parameters 2 uurtjes gaat het goed, doch weer grote problemen—->geen resultaat
    Komt weer een monteur vervangt de experiabox door een experiabox V8 en vervangt Y kabel—->geen resultaat. Deze ziet dat het probleem in de straat in de grond zit. Gaan iemand van de lasploeg sturen—>niemand gezien of gehoord.
    Weer paar keer naar de klantendienst gebeld van KPN veel bla bla bla weining boem boem boem—->geen resultaat.
    TV zit weer muur vast, ik bel gisterenavond weer naar de klanten dienst, en daar zeggen ze doodleuk dat ze weet hebben van mijn probleem doch ze niets kunnen doen voor mij. Het is een externe firma die de grond werken doen, KPN heeft geen idee wanneer ze die kabel gaan vervangen. Ik vraag aan KPN of ik zelf naar die dienst kan bellen maar ze hebben daar geen telefoonnummer van!!! Kun je dit nu geloven?
    En het mooie is dat het glasvezel hoofdstuk nog moet beginnen!!!!
    Ik overweeg om klacht neer te leggen tegen KPN bij de rechtbank, misschien helpt dat wel!

    • Hans

      Fam van Dommele ,

      Ik snap uw verhaal niet helemaal , u zegt we krijgen in Maart 2013 glasvezel .
      Dus u heeft het nog niet, dan kunt u toch ook niet de glasvezel snelheid verlangen ?
      ADSL heeft hooguit de snelheid van 20 mbit/s VDSL kan ongeveer 30 mbit/s halen .
      Dan komt er nog bij dat de ADSL en VDSL met meerdere aansluitingen wordt gedeeld dus het zal zeker zijn dat in de avond uw snelheid aanzienlijk langzamer is dan overdag.

      graag reactie ,
      Hans

      • Beste,

        We hebben een alles in één premium abbo van KPN en dat wilt zeggen 80mb/sec. En ja we hebben in afwachting van de glasvezel momenteel ADSL.
        We hebben zelfs peer bouding.
        Dus als jij zegt dat het onmogelijk is 80Mb te halen waarom maakt KPN daar dat reclame voor?
        De glasvezel snelheden zijn bij KPN 50Mb,100Mb en 500Mb.
        Afzetters zijn het!!!

  2. Hans

    Hier in Noord Limburg wordt glasvezel aangelegd als 30% van de huishoudens zich heeft aangemeld.
    We moeten ons van te voren aanmelden en ik heb voor KPN gekozen.

    Als onze gemeente 30% haalt , ben ik bang dat ik 3/4 jaar voor de feitelijke aansluiting (moet nog worden aangelegd) al spijt heb dat ik voor de zo betrouwbare KPN heb gekozen .

    De directeur van KPN Klantenservice bij Radar kwam nou niet echt overtuigend over dat t.z.t. alle problemen zijn opgelost.

    Het sterkste verhaal vond ik dat KPN een glasvezel abonnement had verkocht aan mensen waar helemaal geen glasvezel was aangelegd in die gemeente .

    Wel een beetje dom vindt ik want met een postcode check kan je zien waar of wanneer het wordt of is aan gelegd.
    Deskundigheid alom bij klantenservice

  3. Henk

    Kpn een en al ellende ,op vrije zondag drie kwartiet aan de telfoon gehangen ….niets
    War een flut zooi alles loopt vast wifi werkt slecht pffff…ik wil weg daar!

  4. Let op
    Als je overstapt naar glasvezel

    Je hebt een andere telefoon nodig voor je vaste telefonie namelijk viop geschikt!

    Kost 200 euro of meer

    Misschien Kpn hem er bij geven als je overstapt

    Let dus op

    • Nathalie

      Hallo Michel,

      Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik geniet hier al een aantal jaren van glasvezel internet telefonie en ITV, en ik heb en doodsimpele super goedkope huistelefoon en die werkt prima op die verbinding.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.