KPN-klachten, Nieuws

KPN: klanten hebben nooit teveel betaald

KPN-glasvezel-videoDe boze klanten die beweren dat ze een paar jaar geleden een glasvezelabonnement hebben genomen, maar een adsl-lijn kregen, zijn niet bedonderd.

Dat is samengevat het verweer van KPN. Volgens het telecombedrijf hebben de betreffende circa 20.000 klanten de juiste prijs betaald. Een van de klachten was namelijk dat ze in werkelijkheid een adsl-lijn hadden gekregen en dachten dat ze de prijs van een glasvezellijn moesten betalen.

Maar volgens KPN is dat niet gebeurd. In 2008 en 2009 is het bedrijf naar eigen zeggen gestart met de uitrol van breedbanddiensten waarbij glasvezel tot de wijkkast werd aangelegd en vanaf de wijkkast koper tot in het huis (de zogenoemde Fiber-to-the-Curb dienst).

KPN noemde dit product KPN Glasvezel omdat ‘de razendsnelle internetverbinding grotendeels via het glasvezelnetwerk liep’. “Daarnaast biedt KPN ook de Fiber-to-the-Home dienst, waar glasvezel tot in het huis wordt aangelegd. Dit biedt nog hogere snelheden dan de Fiber-to-the-Curb dienst, maar tegen een – hoger tarief”, aldus het telecombedrijf in een verklaring.

De klachten waren voor advocatenkantoor Loonstein onlangs nog reden om namens de gedupeerde klanten een rechtszaak tegen KPN te starten.

KPN zegt dat alle 20.000 klanten het juiste bedrag hebben betaald voor de geleverde dienst en heeft de klanten daarvan inmiddels op de hoogte gesteld.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.