Klanten die een glasvezelabonnement van XS4ALL hebben zullen op zijn vroegst pas in de tweede helft van 2020 worden overgezet naar het merk KPN.
KPN heeft na veel overleg en kritiek toch besloten dat het merk XS4ALL moet verdwijnen. “Door het integratiebesluit van XS4ALL, en eerder van Telfort, is KPN in staat haar organisatie aanzienlijk te vereenvoudigen. In plaats van een apart platform voor KPN, Telfort en XS4ALL kan zij naar één platform toe. Daarmee komt capaciteit vrij om sneller te innoveren en te digitaliseren en kan KPN nieuwe producten sneller naar de markt brengen”, zo stelt het telecombedrijf.
Met die uitstraling van één merknaam, kan KPN naar eigen zeggen beter concurreren op de zeer concurrerende Nederlandse telecommarkt.
Kritiek
In januari van dit jaar presenteerde KPN voor het eerst de plannen om het merk XS4ALL te laten opgaan in het moederbedrijf KPN. Dat leidde tot veel kritiek van bestaande XS4ALL-klanten. Met dit besluit veegt het bedrijf die kritiek en de wens van veel XS4ALL-klanten om XS4ALL te laten voortbestaan, moeiteloos van tafel.
Toch zullen klanten van XS4ALL op korte termijn nog niet zoveel merken van de samenvoeging. “XS4ALL en KPN zullen klanten van XS4ALL pas over laten gaan als KPN een vergelijkbaar of betere dienstverlening kan bieden. Dat zal naar verwachting op z’n vroegst in de tweede helft van 2020 zijn”, besluit KPN.
Geef een reactie