Nieuws

Mailproblemen voor glasvezelaanbieder Lijbrandt

Glasvezelprovider Lijbrandt heeft een langdurig probleem gehad met een mailserver waardoor e-mails van klanten via de provider nooit aankwamen of ontvangen werden.

De problemen ontstonden nadat de mailserver van Lijbrandt op een spamlijst was geplaatst. Volgens de provider is dit veroorzaakt doordat  er vanaf een of meerdere accounts van consumenten spam is verstuurd. Dit gebeurt regelmatig als iemand het slachtoffer is geworden van cybercriminelen.

Als een mailserver op een spamlijst (blacklist) wordt geplaatst, wordt mail van en naar die server door veel beveiligingsprogramma’s geblokkeerd.

De problemen bij Lijbrandt lijken voor het eerst op dinsdag 29 januari rond half vijf ‘s middags te worden gemeld, zo blijkt uit diverse berichten op Twitter. Woensdagmorgen rond half negen meldde Lijbrandt dat de mailserver weer normaal werkte.

Of alle problemen toen al waren opgelost, is niet zeker omdat Lijbrandt op woensdagmiddag bij de storingsmeldingen nog een bericht over de mailproblemen heeft geplaatst.

Het is niet bekend hoeveel mensen gedupeerd zijn geweest.

Glasvezelgids is nieuwsgierig naar uw ervaring met Lijbrandt.

[poll id=”2″]

14 Reacties

  1. Lydia M. Lembeck

    Eindelijk. Zo herkenbaar! Inmiddels sinds oktober 2012 elke maand wel deze klacht gehad. Ik verwacht zeer binnenkort de volgende, want het gaat alweer bijna 4 weken goed of zo. Schrikken is dat. Daarnaast die communicatie van Lijbrandt met hun klanten, maar ook intern, is allerbelabberdst. Sommigen zijn echt te stom om voor de duvel te dansen. De Mail delivery notices heb ik nog. Stuk of tien. Dit bedoel je zeker?
    QUOTE
    This is the mail system at host smtp2.ispfabriek.nl.

    I’m sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

    The mail system

    : host server3.firstfind.nl[217…..2.176] said: 5…. .7.1
    ACCESS DENIED for smtp2.ispfabriek.nl [188.142.0.19] by /spamhaus/ ;Please
    see http://www.spamhaus.org/xbl/ (in reply to RCPT TO command)

    Er zit dan een spammer in de mailgroep waarbij ik ben aangesloten door Lijbrandt. Het is de bedoeling dat Lijbrandt die spammer opspoort en onschadelijk maakt door hem te blokkeren. Spamhaus houdt de blokkade voor alle mensen in die groep wel 24 uur aan en dan kan je weer mail versturen en ontvangen. Een keer heb ik het 2x in een maand gehad. Kort geleden.

    Nu is er weer een mail. Of ik mijn contractgegevens wil doorgeven. Ook daar zitten grove fouten in. Lijbrandt is er nog mee bezig. Al 5 weken nu. En of ik mijn telefoonnummer maar wil doorgeven, of mijn mail adres.

    Ik denk dat het een manier is om de mensen murw te maken dat ze ermee stoppen. Ik ben bezig met informatie inwinnen bij XS4ALL. Tegenwoordig ook glasvezel. Maar Lijbrandt vliegt er echt uit… Succes en sterkte!

  2. anne

    Nu vandaag ( 8 maart) is het weer niet mogelijk om mail te versturen, maar er staan geen storingen bij lijbrant vermeld

  3. Frans Jacobs

    Ik heb 13/3/2013 ook het probleem dat mijn outlook niet wil verzenden en ontvangen. kan het probleem niet vinden wie geeft me de oplossing

  4. Lydia M. Lembeck

    Beste Frans, daarvoor moet je bij de kampioen non-communicatie zijn: Lijbrandt. Maar op hun website staat deze storing nooit vermeld, Anne.
    En ze communiceren ook niet naar de klanten toe. Wel kan je mail verwachten dat jij HEN moet bellen, omdat het hen (lijbrandt) niet lukt om jou te bellen. DUHH… ze zijn provider van TV/radio, internet en telefoon en zij zouden ons niet kunnen bereiken? Natuurlijk wel. Maar als je terugmailt en vraag WIE je dan moet hebben, dan komt het antwoord dat ALLE medewerkers klaar staan voor je. Dat betekent dat je je verhaal elke keer helemaal van voren af aan overnieuw moet vertellen. Je wordt simpelweg gezien als lastig. Overigens heb ik deze week ook weer veel problemen. Ook de website van Lijbrandt zelf was uiterst traag en gisteren moest ik ruim 2 minuten wachten tot een web pagina was opgeladen. Zo traag dat Outlook met een storingsmelding komt, omdat ook Outlook de mails niet uit de webmail kan halen, omdat de site zo traag is.

    De enige oplossing die ik persoonlijk ga proberen, is overstappen naar een andere provider. Lijbrandt zou nu toch het kinderziekten stadium voorbij moeten zijn. Maar om nu al 8 maanden (toch vanaf september volgens mij) ELKE maand met dezelfde problemen te zitten….

  5. Lydia M. Lembeck

    Zojuist om 15.12 kwam dit binnen:

    Beste meneer, mevrouw Lembeck,

    Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u kenbaar maakt hinder te ondervinden tijdens het mailen.

    Het door u beschreven probleem is bij ons bekend. Wij hebben op dit moment te maken met een trage mailserver. Hierdoor kan er een time out ontstaan bij het gebruiken van een mail programma en de webmail, waardoor u geen berichten kunt verzenden of ontvangen. Onze technische dienst werkt er hard aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, naar verwachting is deze storing vrijdagavond 15 maart verholpen.

    Onze excuses voor het ongemak

    Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Lijbrandt.

    Je moet het er echt uit trekken…

  6. ex lijbrandt klant

    Slechte ervaring met de internetdienst van Lijbrandt, (glasvezel in Almere), 25 juni 2013 begonnen de problemen welke enkele weken duurde; hierbij was er intermittend of helemaal geen internet toegang mogelijk (zelfs dagen lang). Bellen met de servicedesk werd standaard met dezelfde mededelingen afgedaan:
    – probleem ligt niet bij ons maar bij Regfiber,
    – we weten niet wanneer het probleem opgelost zal zijn
    – om te zien of u weer internet toegang heeft moet u de modem resetten en uw apparatuur 30 minuten loskoppelen.
    – Slechte of helemaal geen update over de storing op Lijbrandt website
    – klachten kunnen alleen via een email adres opgestuurd worden, en ook hier weer standaard antwoord; indien verdere klachten modem resetten, apparatuur 30 minuten loskoppelen etc etc.

    Vertrouwen in Lijbrand kwijt geraakt & behulpzaamheid servicedesk ver te zoeken; ze raken duidelijk geirriteerd wanneer je doorvraagd en willen zo snel mogelijk de call beeindigen.

    Mijn advies; ga geen internetdienst aan bij Lijbrandt, heb inmiddels hun dienst opgezegd.

  7. Ook ik kan met Outlook geen mail meer versturen.
    Zeer irritant en ook webmail geeft niet de indruk dat die goed werkt verstuurde berichten zijn niet zichtbaar in map verzonden items.
    Dus…. is mijn mail nu wel of niet verstuurd???

    • Net gebeld met Lijbrandt.

      En natuurlijk ligt het weer aan de instellingen van outlook. Want die verander ik namelijk regelmatig NOT.
      Een helpdesk kan ook zeggen wat vervelen voor u. Zullen we samen even door uw outlook account instellingen lopen om na te gaan wat er mis is.maar nee hoor doet u het eens met waibmail. dat werkt o fijn dan moet u toch even naar de instellingen van outlook kijken. grrrrrrr wordt daar zo boos van.

      • Lydia

        Huib, overweeg eens, of je niet beter kunt overstappen van Outlook naar bv Thunderbird (Mozilla en gratis). Ook G-mail is mogelijk, maar Outlook is net als de meeste Microsoft programma’s niet erg veilig en stabiel. Mijn Outlook is in januari gecrasht. Deze week wordt alles naar Windows 7 omgezet (van XP) en dan mag het programma wel draaien, vanwege oude berichten, maar komen vanaf dat moment alle mails binnen via Thunderbird en gaan ze weg via Thunderbird.
        Van MS is niet veilig: MSM (is er niet meer), Incredimail, Outlook, de browser I.E. en misschien wel meer. Het O/S is wel goed.

  8. Jeannette

    OOk nu nog ondervind ik problemen met de server van Lijbrandt. Ik kan via Outlook geen berichten versturen, wel ontvangen. Als je lijbrandt belt dan zeggen ze werk maar met de webmail want wij ondersteunen Outlook niet. Maar de webmail is erg onhandig in gebruik. Ook krijg ik veel spam binnen en hebben zij geen service waarbij je aan blokkering van mail kan doen dmv woordherkenning.
    Wie heeft een oplossihg voor mijn Outlook probleem?

    • Lydia

      Jeanette – stap over op Thunderbird. En gebruik als browser Firefox. Beiden gratis en van Mozilla. Ik heb geen last gehad van deze storing.

      • Jeannette

        Hoi Lydia,

        Dankje, ga ik proberen te installeren.

      • Jeannette

        Lydia,
        Firefox werkt.
        Maar een vraag ( ik ben een catweazel) is Thunderbird een vervanger voor Outlook?

        • Lydia

          Dag Jeanette. Thunderbird is een e-mail programma van Mozilla. Misschien kan je iemand die er veel van weet, vragen om hulp. Bij mij lukte het niet mijn adresboek over te zetten, maar ik heb gehoord dat het bij andere mensen wel lukt. Ik ben 2½ week geleden overgestapt van Windows XP naar een nieuwe (2ehands) pc met Windows 7 en ben gelijk van browser en mailprogramma veranderd, omdat IE van Windows onbetrouwbaar is en ook Outlook Express niet echt geweldig is. Ik gebruik Windows 7 als Operating System en ook nog voor Word, maar als dat niet meer werkt stap ik op Open Office over. Open Source software is ook nog beter, als je bankiert via internet. Thunderbird werkt vrijwel identiek als OE, maar je kunt bv ook overstappen op Gmail… als je Thunderbird lastig vindt. SUcces!!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.