Nieuws

Vodafone komt ontevreden glasvezelklanten tegemoet

Vodafone-KassaVodafone komt glasvezelklanten tegemoet die ontevreden zijn over hoe zij via colportage een contract hebben getekend.

Vodafone reageert hiermee op klachten van enkele klanten in het tv-programma Kassa en kritiek van de Consumentenbond.

Het telecombedrijf erkent dat ‘het inschrijfproces transparanter had gekund’.

De Vodafone Thuis-klanten die nog in afwachting zijn van hun glasvezelaansluiting zullen persoonlijk worden benaderd over hun contract, belooft het bedrijf. Deze klanten krijgen nu van Vodafone de mogelijkheid binnen acht dagen alsnog  hun contract te ontbinden.

In het tv-programma Kassa werd onder andere geklaagd door iemand die anderhalf jaar moest wachten op de oplevering van haar glasvezelaansluiting.

Vodafone zegt een aantal veranderingen door te voeren in het verkoopproces van glasvezeldiensten. Ten eerste komen er extra kwaliteitscontroles. De komende maanden belt Vodafone alle nieuwe contracten na om te vragen of de verwachtingen van koper en verkoper overeenkomen.

Ten tweede vermeldt Vodafone de wettelijke bedenktermijn en de mogelijkheid om te annuleren nu ook op het inschrijfformulier dat klanten aan de deur tekenen. Ten derde gaat Vodafone zijn verkopers intensiever trainen en controleren. Door deze verbeteringen moet eventuele onduidelijkheid over datgene waarvoor de klant heeft getekend verdwijnen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.