Nieuws

VodafoneZiggo naar rechter vanwege misleidende reclame

VodafoneZiggo stapt naar de rechter vanwege misleidende reclames van T-Mobile. T-Mobile stelt in reclames en op sociale media dat het zijn prijzen voor internet en tv niet verhoogd heeft, wat VodafoneZiggo wel heeft gedaan.

Ziggo verhoogt de abonnementen per 1 juli met 2 tot 2,95 euro per maand. “We investeren voortdurend in onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld”, verklaart een woordvoerder van Ziggo tegenover TotaalTV. Bij KPN gaan prijzen met 1 tot 4 euro per maand omhoog. Gemiddeld bedraagt de prijsverhoging eveneens rond de 2,50 euro per maand. Dit is gelijk aan de prijsverhoging bij de KPN-dochtermerken XS4All en Telfort.

T-Mobile gebruikt die prijsverhogingen voor eigen uitingen in reclames en op sociale media. Daarbij zegt het bedrijf zijn eigen prijzen niet te verhogen. Op Twitter circuleert bijvoorbeeld het bericht: “Serieus, alwéér?!…KPN gaat zijn prijzen voor Internet en TV alweer verhogen. Wij bij T-Mobile Thuis vinden dit onzin. Daarom blijven onze prijzen hetzelfde.” Het bericht sluit af met een oproep om over te stappen.

T-Mobile heeft de prijs van de abonnementen dit jaar echter wel verhoogd, zij het met de hoogte van de inflatiecorrectie (1,7%). Volgens TotaalTV komt dat op een maximale prijsverhoging van 1,17 euro per maand uit.

Voor VodafoneZiggo is dat dus aanleiding om T-Mobile juridisch aan te pakken. VodafoneZiggo stelt dat T-Mobile ‘misleidende en incomplete uitingen’ verspreidt. De zaak werd woensdag aangekaart bij de voorzieningsrechter in Den Haag. Het is onbekend wanneer een uitspraak volgt.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.