Na de eerder aangekondigde prijsverhoging van KPN, verhoogt ook Ziggo de prijzen per 1 juli aanstaande. Gemiddeld komt de prijsverhoging neer op 1,43 euro per maand, heeft Breedbandwinkel berekend. Abonnees krijgen deze week een bericht van Ziggo over de prijsverhoging.
Ziggo geeft aan de prijzen te verhogen wegens stijgend dataverbruik en investeringen in het netwerk. Zo is Ziggo nog altijd druk met de uitrol van haar GigaNet waarmee het op dit moment 3,2 miljoen klanten kan voorzien van internet met gigabitsnelheid. Afgelopen maanden voerde Ziggo al een snelheidsverhoging door voor een deel van haar klanten. In de loop van 2022 zullen alle Ziggo-klanten toegang moeten hebben tot een downloadsnelheid van maximaal 1 Gigabit via het bestaande netwerk.
Jaarlijks worden door de grote providers de tarieven per 1 juni of juli opgehoogd. “Sinds men door de corona-situatie meer thuis is gaan werken, zien wij een forse toename in oriënterende consumenten”, stelt Peter van Wezel, directeur van internetvergelijker Breedbandwinkel. “Vorig jaar was tijdens de eerste lockdown al een enorme toename te zien, dit is sindsdien eigenlijk niet afgenomen. Opvallend is dat nu bij thuiswerken vaker wordt gekozen voor een wat meer premium-internetprovider. Wij zien een duidelijke verschuiving van prijsvechters naar de wat duurdere internetproviders, men lijkt juist nu echt te kiezen voor wat meer kwaliteit”, stelt Van Wezel.
Afhankelijk van het abonnement wordt de prijs 5,50 euro per maand goedkoper tot 2,50 euro per maand duurder. Gemiddeld gezien komt de prijsverhoging neer op 1,43 euro per maand. Klanten krijgen deze week persoonlijk bericht wat de exacte prijswijziging voor hen inhoudt.
1 Pingback